۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۳۶

رنجبر:

غذاهای سرخ شده برای وعده غذایی سحری مناسب نیستند

غذاهای سرخ شده برای وعده غذایی سحری مناسب نیستند

یاسوج – خبرگزاری مهر: کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: غذاهای سرخ شده که غالبا دارای نمک فراوان هستند، برای وعده غذایی سحری مناسب نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رنجبر افزود: بهتر است برای وعده سحری از یک غذای معمولی و ساده استفاده شود.

وی همچنین بیان کرد: یک فنجان آب جوش به همراه خرما، بهترین ماده غذایی برای وعده افطار است و می توان در ادامه، از یک غذای سبک مانند پنیر، خیار و سبزی، استفاده کرد.

رنجبر یادآور شد: افرادی که سوء هاضمه دارند، برای پیشگیری از تشدید آن، از خوردن آش و حلیم  در وعده افطار پرهیز کنند.

این کارشناس تغذیه  دراز کشیدن فرد پس از وعده های سحری و افطار را از دیگر موارد تشدید سوء هاضمه عنوان کرد و گفت: خودداری از مصرف مایعات به همراه غذا، می تواند در پیشگیری از ایجاد حالت سوء هاضمه در فرد نیز موثر باشد.

وی عنوان کرد: مصرف میوه جات، سبزیجات، لبنیات و چای کمرنگ در فاصله افطار تا سحر، می تواند در کاهش احساس تشنگی فرد موثر باشد.

شیر مادر عملکرد ریه نوزاد را تقویت می کند

یک متخصص اطفال دانشگاه گفت: شیر مادر موجب تقویت عملکرد ریه نوزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیامک پیدایش در همایش تغذیه نوزدان در یاسوج افزود: شیر مادر از لحظه تولد تا پایان شش ماهگی، می تواند به تنهایی تمام نیازهای غذایی شیر خوار را تامین کند و ضرورتی دادن آب یا مایعات دیگر به شیرخوار نیست.

وی بیان داشت: افزایش ضریب هوشی نوزاد، محافظت او در برابر پنومونی، مسمومیت غذایی، برونشیت، عفونت‌های میکروبی، آنفولانزا، عفونت گوش، آلرژی، جوش، اسهال و سرخچه، از جمله مزایایی است که استفاده از شیر مادر به همراه دارد.

کد خبر 1669039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha